Thursday, March 19, 2015

Harry Potter

hello potterhead semua..

kalau hampa peminat setia Harry Potter mesti tau Potterhead tu apa. dan mesti ada akaun Pottermore.


tengok gambar di atas. orang biasa akan cakap ni simbol illuminati or freemason. tapi, Potterhead akan cakap, ni simbol deathly hallow. hehe..

semalam baru habis tengok cerita last Harry Potter. Lepas tu baru scroll down kat google plus community Harry Potter fans. sebab tu buat entry pasal ni.

sebab aku suka sangat cerita Harry Potter

1. aku suka cerita thriller. since HP merupakan cerita thriller, memang sesuai sangat lah dengan minat aku.
2. cerita yang genius. plot dia menarik. tak meleret macam cerita melayu mahupun yang serumpun dengannya.
3. aku suka tengok karakter dia mengembang membesar. dari kecik comey, sampai besaq.
4. ending yang happily ever after. walaupun ramai yang mati. maksud aku watak tu mati.
5. karakter yang menarik. aku paling suka twin george dan fred.
6. bagi kesan kepada penonton. cerita yang boleh buat aku cakap "aww".. aku tersentuh dengan cerita tu.
7. quote yang menarik. "after all this time??" "Always.." OK,it is not a quote. tapi dialog. dialog yang menarik. "I did my waiting. Twelve years of it. In Azkaban." "Turn to page 394".
8. British accent. bagi aku, british accent sangat la menarik. kalau aku ada british accent. aku takkan stop speaking.


dan lain-lain..bagi aku..JK Rowling adalah genius. Pengarah cerita ni pun tersangat la genius..

No comments:

Post a Comment