Friday, February 27, 2015

Lari

pernah ada masalah dan korang lari dari masalah? pernah di beri tanggungjawab tapi korang lari dari tanggungjawab?
pernah lari dari ahlong sebab tak bayar hutang? kahwin lari pernah?lari sehelai sepinggang?

kali ni aku nak cerita pasal lari..bukan lari yang kat atas tu..tapi program reality show Lari yang bakal di tayangkan di tv9..


okeh..first of all...morning semua...


mesti korang familiar dengan gambar atas ni kan..ni runningman yang asal which is versi korea..


yang ni korang familiar tak??haha

menurut Malvester.com
, Lari merupakan satu rancangan reality tv Malaysia yang menyerupai Runningman..

Senarai Rasmi Peserta “Lari” Running Man Malaysia TV9

1. Azwan Ali

2. Amir Raja Lawak

3. Kamal Adli

4. Shahrul Shiro

5. Syahrul Ridzwan

6. Aepul Drama

7. Aisya Hasnaa

8. Nadiya Nisaa

9. Wak Doyok

Sumber: Senarai Rasmi Peserta “Lari” Running Man Malaysia TV9 2015 | melvister.com

tetapi, gambar di atas tidak selari dengan senarai rasmi tu..aku tak boleh cakap apa-apa since rancangan tu belum lagi di tayangkan..tapi, aku boleh beri sedikit komen..ngehngeh(gelak jahat)

ramai orang yang tak bersetuju apabila azwan ali menjadi pengacara..ada yang cakap azwan ali tak dapat nak tandingi jaesuk, tak sesuai la,,apa la..tapi bagi aku, ini lah ke unikkan Lari..ini Lari..bukan runningman. kenapa mesti nak tiru korea??so, kita tengok dulu, macam mana azwan ali hosting the show,kay...

mengenai barisan rasmi peserta..dulu aku dapat info yang arja lee adalah one of the peserta..tapi yang terbaru, tak ada pulak nama dia..mungkin dia ada komitmen lain..entah la..show tu pun tak tayang lagi kan.tapi aku rasa arja lee ok what..dia pandai apa entertain orang..

shahrul shiro dan wak doyok..since aku minat dengan shahrul..aku rasa dia akan jadi penambah perisa dalam rancangan ni..Wak doyok pulak ada style tersendiri..aku pernah tonton cerita "ke korea ke kita"..and, wak doyok not bad la..

pasal peserta yang lain-lain tu aku tak boleh nak bagi apa-apa komen..sebab kita tak tau sejauh mana kebolehan diorang. better tengok dulu tahap kemampuan diorang dalam rancangan ni..tapi bagi aku la kan..barisan peserta rasmi ni way better than yang dulu kot..ehh..tapi kalau diorang ambik artis yang tak famous pun ok gak..as long as show tu meletup, boleh menaikkan nama artis tu sendiri..kann..yang penting penulis skrip la..kalau game dia best, maka best lah show tu..


selain tu, dulu rakyat malaysia ada menyenaraikan artis2 yang bagi diorang layak jadi peserta runningman Malaysia..ok, meh aku nak senaraikan list aku pulak..

jaesuk-AC mizal

sukjin-azhar sulaiman

haha-johan raja lawak

jongkook-zul ariffin

ji hyo-yana samsudin

gary-shaheizy sam

kwang soo-amir raja lawak

ahah..aku tak sure sangat pasal yang lain-lain..tapi aku nak sangat sam dan yana ada..hihi..lain-lain tu aku main letak je..last but not least, kita sepatutnya tengok dulu la show ni..give the judgement lepas tengok..dan don't ever compare Lari dengan Runningman..never

Btw,,korang pernah tengok tak runningman titiwangsa by sterk production??kualiti gambar agak kureng, tapi diorang pandai la edit video kasi gempak..not bad untuk amatur i think..try la tengok..teehee..

p/s dengar cerita mark adam is one of the guest..yess!!

No comments:

Post a Comment