Wednesday, October 23, 2013

make your move review...

hallo...hari ni aku dan kawan aku p tengok wayang (sekali lagi).dan aku nak buat review untuk cerita ni jugak.memang kerja aku habiskan duit p tengok wayang dan buat review lah cite nya kan..

ok..so here the review


filem lakonan derek hough dan bOa..boa memang ramai orang kenal lah kan...for sure lah..tambah2 lagi yang fanatik korea..tapi derek hough ni first time kot aku tengok muka dia..mula2 tengok macam tom cruise..bila lama2 tengok macam brad pitt versi muda lak..

cerita ni mengisahkan tentang seorang pemuda yang dalam perhatian polis(derek hough)..dia lari ke new york untuk mulakan hidup baru(sort of) dengan bekerja dengan 'abang' nya. tapi dia ni jenis yang nak cepat which is terus nak dapat duit yang banyak..yang si abang lak nak dia blajar dari bawah..macam suruh dia kerja jual air dulu..so, memang dia x nak lah kan..

nak di jadikan cerita lak, abang dia ni ada bukak satu kelab haram yang dulunya di buka bersama dengan seorag sahabat baik..(kaz)tapi berlaku perselisihan faham antara mereka berdua yang di dalangi oleh seorang watak antagonis dalam cerita ni(michael).

kaz ni ada seorang adik..boa la adik dia..boleh pulak si kaz ni p lukis muka boa kat dalam satu ruang dekat bilik yang derek ni bakal duduk..maka melalui situ timbullah bibit2 percintaan sebelah pihak.dan derek start approach boa dan boa bagi rspond yang baik..

yang menjadi masalahnya ialah hubungan diorang dihalang oleh abang diorang. so, diorang kena cari jalan macam mana nak satukan balik abang diorang. bagi korang2 yang minat menari, ni merupakan the best story lah untuk korang..sebab aku punya fav genre adalah action..so, aku xda lah katakan cerita ni wow!cuma cerita ni best lah..sebab bergenre romantik..ala2 step up.sikit2 menari..rasa stress menari, seronok apatah lagi kan..

so,,sapa yang nak tengok boleh la beli cd ke, download ke, n kalau ada tayang lagi kat pawagam tu, bolh la p tengok..dengan gf/bf ke, kawan2..n yg forever alone tu pon boleh la p tengok sorang2..duk la sebelah pekerja gsc tu kan..x la rasa sunyi sangat..

p/s:hari ni lancar ja aku menaip..pakai keyboard baru la katakan..keyboard lama dah macam h***m..haha

No comments:

Post a Comment