Wednesday, October 23, 2013

escape plan review

hye ya alls.....

semalam aku ngan kawan2 aku keluar g town..cheh..town lah sangat...ala..town sungai petani..sebab kelas habis awal n ada benda la nak beli..walaupun mata sorang2 dah macam susah nak bukak, kami tetap meneruskan plan kami yg baru di rancang pada hari tu.

mula2, kami p tesco kecik yang terletak berhadapan dengan village mall.time tu la perut nak lapaq walaupon dah lunch kat d atap tadi...dasar perut tong la..so, macam2 cadangan la yg dikeluarkan..ada yang nak makan kfc, hotmas, nasi goreng kampung etc..lastly decide nak makan kat hotmas.tup2, hotmas tutup lak.

nak tak nak kena makan kat foodcourt food republica kat amanjaya mall.bila dah kat amanjaya tu, mula la nak tengok escape plan..so, lepas melantak spageti(aku sorang ja yg dok feeling western kat situ) dan pizza,,kami pon beli lah popcorn utk mengisi perut di dalam panggung nanti..

ok..so here the review..


cerita lakonan Sylvester Stallone dan Arnold susah-nak-ejaSchwarzenegger..gabungan dua orang hero tua yang memang superb,,well, kita dah tengok gandingan dorang dalam the expendables 2, dan aksi dorang tak pernah mengecewakan kita. but here, ada beberapa part je yang aku nak highlight.

first, part di mana sylvester baru dimasukkan ke the most secure prison..ada sorang samseng ugut dia dan lepas tu bagi salam.(assalamualaikum) waktu tu reaksi kami terus.."sial la.." "kuang hajar" etc..then ada scene yang dorang tunjuk banduan solat berjemaah kat tengah2 court tempat para banduan bersantai..then, kami mula cool down dan x merasa scene yg tadi tu merupakan penghinaan ke atas islam.

overall cerita ni mengisahkan tentang seorang manusia yang kerjanya mengkaji security di penjara2 di seluruh dunia. dan the most secured prison tu di cipta berpandukan buku tulisannya. dia di masukkan ke most secured prison tu untuk menguji sejauh mana sistem keselamatan di situ. tetapi, ada di antara rakannya yang menginginkan dia terus di kurung di dalam..

the funniest part dalam cerita ni bila dorang bertiga,(sylvester, arnold n farhan) tengah nak melarikan diri then sylvester tengah reset cctv so all the screen nampak gambar dorang..sylvester cakap "say cheese"..then si arnold ngan farhan from muka yg agak blur terus pose comel dengan pistol kat tangan.serius comel..

and lastly aku rasa ni first movie yg buat aku x tersandar je kat seat all the time..sebab dia ada babak saspen yg sangat saspen..well, movie english memang x pernah mengecewakan aku...

No comments:

Post a Comment