Tuesday, January 8, 2013

olahan minda (part 1)

"awak,saya dah nak balik KL ni.awak tak ada apa2 nak cakap ke?"saif datang jumpa ku pada suatu petang.
"awak dah nak balik?err..have anice trip.and,erm...bubye!"aku tak tahu apa nak di ucap lagi."tu je?"saif nampak hampa.aku angguk.di saat dia mula melangkah pergi,aku panggil dia..
"awak..dalam profile saya ada phone number,kalau awak senang, call la saya."muka dia nampak lebih ceria."dekat sana nanti,awak jangan lupakan saya ya.saya janji dengan awak yang saya akan sentiasa ingat awak.insya allah saya akan tunggu awak."panjang lebar ucapan selamat tinggal aku kepada saif.saif nampak semakin ceria.senyumannya semakin melebar.
tapi aku,aku tak tahu berapa lama lagi aku boleh tahan air mata aku dari tumpah. flashback saat aku mula kenal dengan saif terbayang di minda. saif taklah sekacak mana. dia berbadan gempal.namun dia memiliki serait wajah yang sedap di pandang. tutur bahasa saif juga lembut.tidak seperti lelaki lain. mungkin sebab dia kelahiran bandar.segalanya tentang dia menyenangkan hati aku. harap dapat berjumpa saif lagi.

No comments:

Post a Comment