Friday, June 17, 2011

novel pilihan..

kalau di tanya mengenai novel pilihan buat masa sekarang ialah sudah pastinya novel sutera bidadari by ramlee awang murshid..jujur aku cakap,,sebelum,,semasa dan selepas membaca sutera bidadari,,aku ada macam2 perasaan..sebelum baca,,aku rasa tersangatlah excited sampaikan bila aku nampak novel ni kat popular hari tu aku hampir2 menjerit sebab buku ni tak sold out lagi..semasa baca..tinta ramlee awang murshid begitu memberi kesan ke atas diri aku..bahasanya yang amat puitis sangat2 menarik perhatian aku..pengakhiran setiap bab membuatkan aku jadi tertanya tanya apa yang bakal berlaku seterusnya..unsur saspens banyak diselitkan..ada jugak satu scene yang betul2 memberi kejutan yang teramat sangat dekat aku..yang membuatkan aku senyum sorang2 macam orang gila bila dah tau jawapannya..ada jugak scene yang membuatkan aku rasa terharu sampai menitiskan air mata macam tengok cita hindustan..watak yang sangat memberi kesan ialah saifullah dan sudeh tentunya laksamana sunan ataupun saifuddin..watak saifullah sangat2 memberi kejutan di akhir cerita..lain2 watak ialah raja roman juga memberi kejutan yang tidak terjangka di akhir cerita..sadik,maryam luna,indera,yedee.thariq,abdol rahman,panglima awang bagan,abid kamal,shahril..watak2 jahat seperti drakul,vlad the impaler yang punya sejarahnya yang tersendiri.aku tak tahu sejauh mana kebenaran cerita vlad the



impaler..

No comments:

Post a Comment